Mutlu Prens, Oscar Wilde Kitap İncelemesi


Çocuk kitabıymış bu, çocuklar için yazılmış... İnceleme metni girmeye geldiğimde öğrendim bunu. Okurken içimden "Tam çocuklara okunacak kadar 'güzel' öyküler." demiştim. Bu girişim yanlış anlaşılmasın sakın! Alın okuyun, gerçekten harika bir kitap. Okurken sürekli alıntılama yapasım gelip durdu.
Kitap öyküler bütününden oluşuyor. En uzun öykümüz bile 15 sayfa yoktur sanırım. Alıntılara bakarken başka bir baskısının 250 sayfa civarında olduğunu gördüm; oysa benim baskım 50 sayfaydı. Keşke uzun hali olduğunu daha önce fark etseymişim diyorum. Her biri birbirinden güzel öykülerdi.
kitaba adını veren mutlu prens öyküsünden çok, 'bülbül ve gül' ile 'vefalı dost' öyküsünü sevdim. Bana göre 5 öykü içerisinde gerçekten dikkat çekiyorlar.

Gerçek hayat da öyledir çünkü...

Siz başkasının mutluluğu için hayatınızı verseniz bile o mutluluk kaynağına hevesini kaybedince sizi bir köşeye atabilir.

Veyahut dost sandığınız, siz fedakarlık yaparken sadece kendi çıkarlarını düşünen tilkiler yok mudur şu hayatta?

Ben kitabı gerçekten çok sevdim. Dediğim gibi keşke elimde uzun hali olsaymış. Okurken zevk alacağınız bir kitap bana sorarsanız. Tavsiye ederim,

Keyifli okumalar ^-^

Alıntılar:
+"korkarım onu kızdırdım, ona ana fikri olan bir öykü anlattım."
-" İşte bu, daima son derece tehlikelidir. "
Sayfa 50


Kıskançlık feci bir şeydir, herkesin kişiliğini bozar.
Sayfa 42


Aşk iyi güzel de, dostluk çok daha yüce bir şey.
Doğrusunu isterseniz, bence bu dünyada vefalı bir dost kadar soylu ve az bulunan bir şey yoktur.
Sayfa 39


"Ne saçmalık şu Aşk denen şey!"
"... Ve insana hep gerçekleşmeyecek şeylerden bahsediyor ve insanı gerçek olmayan şeylere inandırıyor."
Sayfa 37


"Ah, nasıl da küçük şeylere bağlı aşk!"
Sayfa 31


"Hadi, hoşça kal; emin ol, seninle sohbet etmekten çok hoşlandım."

"Sohbetmiş!" dedi fişek. "Sürekli sen konuştun. Buna sohbet denmez."

"Birinin dinlemesi lazım."
Sayfa 19


"İnsanın dostlarını tanıması çok tehlikeli bir şeydir. "
Sayfa 17


İş işten geçtikten sonra dövünen insanlardan nefret ederim.
Sayfa 16


Ama aşkın modası geçti artık, şairler öldürdü aşkı. Aşk hakkında o kadar çok şey yazdılar ki, kimse onlara inanmaz oldu.
Sayfa 13


Nereyi seversen orası senin dünyandır.
Sayfa 13


Seyahat insanın zihnini geliştiriyor, bütün önyargılarından kurtarıyor.
Sayfa 13


Zenginlerin güzel evlerinde eğlendiklerini, dilencilerin kapılarda bekleştiklerini gördü.
Karanlık yollara uçup, bitkin yüzleriyle zifiri sokaklara bakan aç çocukları gördü.
Bir köprünün kemeri altında iki oğlan çocuğu birazcık ısınabilmek için koyun koyuna yatmışlardı.
"Nasıl da açız!" dediler. "Burada yatmak yasak!" diye bağırdı gece bekçisi, kalkıp yağmura çıktılar.
Sayfa 8


"Garip şey," dedi, "içim sımsıcak, oysa hava ne kadar soğuk."
Sayfa 5



Fakat hiçbir zaman o duvarın gerisinde ne olduğunu merak etmedim, çevremdeki her şey o kadar güzeldi ki.
Sayfa 3


"Yerine de çok düşkün," diye sürdürdü sözünü, "oysa ben yolculuk etmeyi çok seviyorum, bu yüzden karımın da yolculuktan hoşlanması gerekir."
Sayfa 2 - İş bankası


Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara