Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku, İlhami Algör Kitap İncelemesi


Yetmedi bu kitap bana! Keşke 57 değil de 557 sayda olsaymış...
Romanın içindeki romanı okuyor gibi bir his oluşuyor okurken. Kendi kendine konuşan yazarımız bizi büsbütün olayların içine çekebildi. Nedense Zweing'i andım okurken; Belki de kısa öykülere bir dünya sığdırmak herkesin yeteneği değildir, onun için. Kesinlikle işin içinden ustalıkla çıkmış.
Kitap içeriği için arka kapakta da yer alan, kitaptaki küçük bir bölümü yazmak istiyorum:

"Her şeyin iyi gittiğini nerden çıkarıyorsun?" dedi.
"Herif rüzgârı kendinden menkul uçurtmanın teki. Ara sıra telleri takılır gibi kadına geliyor gece yarısı."
"Fakat Müzeyyen, bu derin bir tutku," dedim. Tırsmaya başlamıştım. Haklı olabilirdi.
"Evet, biraz sapık ve tek taraflı bir tutku," dedi, arkasını dönüp gitti.

Alıntılar:
Nereye gidiyorsun çocuk," dedim içimden, "büyümeye mi?"
Sayfa 58 - iletişim

"Aslında, tam diye bir şey yoktur," dedim, "her tam, bir üst yarımın alt basamağıdır. Yani yarım da bir bütündür."
Sayfa 45 - iletişim


" Hikaye " dedim. " Gel seninle anlaşalım. Sen yarım kal, adını da yarım kalan hikaye koyalım. "
" Sen zaten neyi tamam ettin ki? " dedi bana...
Sayfa 45 - iletişim


Ama hikaye üzerine mi konuşuyordu, yoksa hikaye üzerinden mi?
Sayfa 28 - iletişim


"..." beni okuyormuş gibi, bakışlarıyla "Ne?" demişti. Bu dilsiz, konuyu biliyormuş da bilmiyormuş gibi yapan, ya da benden duymak isteyen "Ne?"lere cevap veremiyor, kendimi sorun çıkaran, suçlu biri gibi hissediyor ve içimden geçenleri gizliyordum.
Sayfa 24 - iletişim


"Yanlışımız nerede?" dedim. Baktı. Sanki cevabı biliyormuşum da, işgüzarlık olsun diye soruyormuşum ya da biz bu dersi daha önce görmüşüz de acaba unutmuş muyuz gibi.
Sayfa 21 - iletişim


Ses tonlamalarına takılırdım. Sesler her şeyi söylerdi.
Sayfa 19 – iletişim

Bana ihanet etmemek için kendine ihanet edişine...
Sayfa 19 - iletişim


Her şey benden önce olmuşsa, bana olacak bir yer, durum kalmıyor muydu? Bana ait tek tek kişilik bir iskemle, oda yok muydu bu dünyada?
Sayfa 19 - iletişim


Ya da bana öyle gelmişti. Bir şeyin gerçekte öyle mi olduğu yoksa bana mı öyle geldiği konusu her zaman kafamı karıştırdı.

...

Bir şeyleri hissediyor, ama reddediyordum. "Bana öyle geliyor"du.
Sayfa 15 - iletişim


her neyse, her konunun kendine göre bir kum saati, vadesi vardı.
Sayfa 12 - iletişim


Film bitmiş de, herkes salondan çıkarken, aklı son sahneye takılı kalmış, koltuğuna çakılı adam ruhuyla baktım.
Sayfa 10 - iletişim


Ne olmuştu da, "Seninle dünyanın her yerine gelirim," diyen Müzeyyen, durduğu yerden çekip gitmelere başlamıştı.
Sayfa 22 - iletişim


Tütünümü, anahtarımı aldım, evden tam çıkıyordum, bir şeyin eksik olduğunu, eksik olanın ruhum olduğunu fark ettim. Önemsemedim.
Sayfa 7 - iletişim


Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara