Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

 



Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azından benim için durum bu. Kitabı alıp kitaplığıma kaldırmak bile istemedim. Çalışma masamda uzun bir süre benimle kalacak gibi duruyor. Öyle açıp tekrar bakmak için değil de, kitabı gördükçe istediğim şeyi unutmamak için... Mehmet Genç bu uzun yolculuğunda başından geçen hikayeleri anlatıyor bizler için. Bu kitap şu ülkede şöyle gezilir, şuraya gidin tarzında bir gezi kitabı değil. Nitekim yol hikayelerini dinlemeyi sevdiğim için biraz paraya kıyarak aldım bu kitabı. Gerçekten kendi deyimi ile 'inanmakta güçlük çektiğim' pek çok hikayesi olmuş. Gittiği yerlerde biz Türkleri gururlandıracak güzel anılarla ayrılması ise bambaşka bir mutluluk. O hikayeleri okudukça sırf ilaç alacak parası olmadığı için ölüyormuşçasına yatak döşek yatmaları beni gerçekten yıktı. Bu büyük dünyada gerçekten çok farklı hayatlar var. Yazar bize gezmemiz için dile ihtiyacımız olmadığını çok güzel anlatmış. Zaten gezerken çok ihtiyacım olacağını düşündüğüm için ispanyolca öğrenmeye başlamıştım. Bu kitaptan sonra hem ispanyolca öğrenme isteğim arttı hem de 'ben buralarda böyle gezebilir miydim gerçekten?' sorusunu kendime sormaktan alamadım. Açıkçası böceklerle yaşadığı sorunları anlattığı hikayesini ancak 1 sayfa okuyabildim ve kitapta atladığım tek yazısı bu oldu. Ayrıca çoğunlukla dünyayı gezenler "böyle gezdim, şöyle gezdim, ya çok kolay canım ne var bunda" tarzında anlatıp süslerken, sağ olsun Mehmet Genç bize "bu çok güzel ama böyle böyle zorlukları var, madalyonun diğer yüzü de bak bu" tarzında başından her geçeni anlattığı için, işi tüm gerçekliği ile gösterdiği için ayrıca teşekkür ederim. İyi ki okumuşum ve iyi ki diğer kitabını da bu kitapla beraber almışım. Okumak için sabırsızlanıyorum. Herkese keyifli okumalar dilerim.
Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara