Gezgin, Halil Cibran Kitap İncelemesi


'Hayır, bunlar uzak bir yıldızdan düşmüş göktaşlarının izleri!' derler.
Ama sen, dostum, çok iyi biliyorsun ki, bunlar bir gezginin ayak izlerinden başka bir şey değil!

-.-.-.-.-.-

Belki de rüzgar bir dal diğer dala sarılsın diye esiyordur? Karşımızdakini belki de gördüğümüz kadar yorumluyor, anladığımız kadar biliyoruzdur bazı şeyleri...
Tam olarak bir saatte bitirdim. Ne eksik ne fazla.
Birbirinden bağımsız öykülerden oluşmakta kitap. Kısa ama derin anlam içeren cümleler oluşturabilmek herkesin harcı değil bana göre. Bunu kolaylıkla eline yüzüne bulaştıran yazarlar var. Oysa Halil Cibran kelimeler ile dans etmiş desem yeridir. Dolayılı yoldan kimi zaman da doğrudan bize demek istediğini anlatmış. Oldukça keyif vericiydi.
En büyük şansım sanırım 8. basıma denk gelmiş olmak. Neden diyecek olursanız; okuduğum kitaplarda başkaları hangi cümlelerin altını çizmiş diye bakmayı severim. Alıntılar kısmına göz atarken fark ettim ki bazen bir iki kelimenin sırasının değişmesi, aynı anlamı taşıyan kelimenin hangisinin kullanıldığı cümleyi çok değiştiriyor. Bana göre şairane cümlelere denk geldiğim hoş bir kitaptı.
Keyifli okumalar dilerim...
Alıntılar:
Ortalıkta gözükmese de iyi olan bir insanın varlığı, görünür olan ama sadece iyilik taslayan pek çok insanın varlığından daha iyidir
Sayfa 58 - iş bankası kültür yayınları


"... her biri benim aynadaki kendi suretleri olmamı istiyordu.
Buraya bundan dolayı geldim. Ortamı daha sağlıklı buluyorum. Hiç değilse kendim olabiliyorum."
Sayfa 28 - iş bankası kültür yayınları


"Kalbim keşke aşkına layık olsaydı!"
Sayfa 26 - iş bankası kültür yayınları


"Filozofun ruhu kafasındadır
Şairin ruhu yüreğinde gizlidir
Şarkıcının ruhu gırtlağında halkalanır
Ama rakkesenin ruhu onun tüm bedeninde yaşar."
Sayfa 21 - iş bankası kültür yayınları


"Ben şu koca okyanusun bir damlasıyım yalnızca."
Sayfa 18 - iş bankası kültür yayınları


Bir istiridye komşusuna dedi ki: "İçimde çok büyük bir acı duyuyorum. Ağır ve yuvarlak. Yüreğimi daraltıyor"

Öbür istiridye kurumlu bir tavırla cevap verdi: "şükürler olsun göğe ve denize! İçimde hiçbir acı hissetmiyorum. Sağlığım yerinde, kabuğuma kadar çok iyiyim."

O anda yanlarından geçen bir yengeç iki istiridyenin konuşmalarını duydu ve çok iyi olduğunu söyleyen istiridyeye şöyle dedi: "Gerçekten de sağlığın mükemmel; ama komşunun yaşadığı acı, olağanüstü güzellikte bir inciden kaynaklanıyor"
Sayfa 13 - iş bankası kültür yayınları




Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara