Dokuza Kadar On, Özdemir Asaf



Şiir kitapları için nasıl bir inceleme yapılabileceğinden emin değilim. Bu tarz kitapları incelemelerine bakarak alıp -almamaya karar veremezsiniz. Çünkü her şiir her insanda aynı etkiyi bırakmaz. Şiir eğer önceden içinizde öyle bir şey varsa sizi harekete geçirir, içinizdekini hareketlendirir.
Benim fazla şiir kitabım yok ama olanlar da hep kütüphanemin baş tacı oldu. Bu kitap da öyle olacak.
Eğer alıp-almayacağınızı bilmiyorsanız alıntılara bakın derim.
Şiirlerini sevip sevmeyeceğiniz bence alıntılardan belli olur, incelemelerden değil...
Bana sorarsanız tabii ki alın derim. Hiç şiir okumayı sevmiyorsanız bile bu seçmelerden en az bir tanesi size hitap edecektir, buna öylesine eminim ki.
İncelememi kitaptan bir şiir ile sonlandırmak istiyorum;

BİLSEYDİ EĞER

Bir şiir bir geceye değer,
Bir şiir bir uykuya değer,
Bir şiir bir uyanmaya değer,
Bir şiir bir sigaraya değer,
Bir şiir bir rakıya değer,
Bir şiir bir şarkıya değer,
Bir şiir bir türküye değer,
Bir şiir bir ağrıya değer,
Diye-diye..
Meğer.

Alıntılar:

Benim söylemek için çırpındığım gecelerde,
Siz yoktunuz.
Sayfa 16 - yapı kredi yayınları



Planlar içinde geçiyor ömrüm,
Başlayıp tamamlayamayorum.
Sayfa 22 - yapı kredi yayınları



Yazmasam değil,
Yazıp üstünü çizsem.
yapı kredi yayınları



Bir kelimeye
Bin anlam yüklediğim zaman
Sana sesleneceğim.
Sayfa 26 - yapı kredi yayınları


Seni görünce
Aynı anda geçer aklımızdan
Aynı düşünce..
Bir duvar gibi aramızdan.
Sayfa 26 - yapı kredi yayınları


Ölünceye kadar seni bekleyecekmiş,
Sersem.
Ben seni beklerden ölmem ki,
Beklersem.
Sayfa 26 - yapı kredi yayınları


Sen gelirken ağlamıştın,
orası için.
Bil, gidersen de ağlayacaksın,
Burası için..
Sayfa 28 - yapı kredi yayınları


Sana gitme demeyeceğim.
Üşüyorsun ceketimi al.
Günün en güzel saatleri bunlar.
Yanımda kal.

Sana gitme demeyeceğim.
Gene de sen bilirsin.
Yalanlar istiyorsan yalanlar söyleyeyim,
İncinirsin.

Sana gitme demeyeceğim,
Ama gitme, Lavinia.
Adını gizleyeceğim
Sen de bilme, Lavinia.
Sayfa 35 - yapı kredi yayınları


Dünyanın nüfusu ikiye bölünüyor,
Yarısı sen oluyorsun, yarısı ben..
Sonra ikimiz bir bütün oluyoruz,
Kimseye sezdirmeden.
Sayfa 30 - yapı kredi yayınları


Sen bana bakma,
Ben senin baktığın yönde olurum.
Sayfa 30 - yapı kredi yayınları


Sen bana
Sen desen de, demesen de olur.
Ama ben sana sen deyeceğim.
Düşün dur.
Sayfa 30 - yapı kredi yayınları


Kendi bahçesinde dal olamayanın biri,
Girmiş bahçeme ağaçlık taslayor
Sayfa 32 - yapı kredi yayınları


Bana yakın geldin dedi,
Sevdi.

Bana yakın geldin dedi,
Vurdu.

Adlarını sordum
İnsan dediler.
Sayfa 33 - yapı kredi yayınları


Yüz-binler içinde ikimiz ağlıyoruz.
Doğrularımız bir, yalanlarımız ayrı.
Korkarım ki ikimiz de anlıyoruz,
Başka başka şeyleri aynı.
Sayfa 34 - yapı kredi yayınları


Gördüğümü görecekler diye ödüm geriliyor.
Sayfa 36 - yapı kredi yayınları


Bugüne en uzak gün, dün.
Sayfa 37 - yapı kredi yayınları


Başı çeken saparsa yolundan..
Onu izleyenler daha geri düşerler,
Olduklarından.
Sayfa 42 - yapı kredi yayınları


Herkes herkesi seviyor..
Hepsi de başka türlü seviyor.
Herkes herkesi sevmesin,gerek yok.
Adam azaldı, sevgi de elden gidiyor.
Sayfa 46 - yapı kredi yayınları


Gülüş bir yanaşım'dır bir öbür bir kişiye;
Bir'den iki kişiyi döndürür bir kişiye..
Anılarından kale yapıp sığınsa bile,
Yetmez yalnız başına bir ömür bir kişiye.
Sayfa 57 - yapı kredi yayınları


Seni bende, beni sende arıyorlar,
Beni senden, seni benden tanıyorlar,
Bir birim gibiyiz tümünün gözünde,
Yarım'larımızı bütün sayıyorlar.
Sayfa 61 - yapı kredi yayınları


Ah "bilip ettiklerim, bilmeyip ettiklerim."
Sayfa 64 - yapı kredi yayınları


Bir düşün izm’e varmaz, bir sözcüğü dönükse,
Bir anlamı eğikse, bir kavramı soluksa.

İnsan zor bir ulustur, kendi evinde yaşar,
Isınmaz neler yaksa, bir odası soğuksa.

Aydınlanmaz tepeden, kuş bakışı gözlere,
Bir ülke karanlıktır, bir sokağı sönükse.

Bir adım aksadı mı, bin adam yuvarlanır;
Bir müzik özgünleşmez bir notası bozuksa.

Bir ordu darmadağın olur bilisizlikten;
Delice ya da uslu düşlerle beslenikse.

Bir zincir zincir gibi, bir çizgi çizgi gibi
Olmaz, tek bir halkası, bir noktası çürükse.

Akıl bir düş değildir, masalı uykuların,
Sisde yolunu bulur, istenen seçiklikse.

Toplumsal amaçların somut uydusudur izm;
Kişilere tanınmak istenen kişilikse.
Sayfa 69 - yapı kredi yayınları


Sözüm bitim yerini
olay ya da konu seçmez,
söz seçer.

Başlangıcını da
olduğu gibi.
Sayfa 76 - yapı kredi yayınları


Her seven,
Sevilenin boy aynasıdır.
Sevmek,
Sevilenin o aynaya bakmasıdır.
Sayfa 79 - yapı kredi yayınları



Bir yürek üşümüş
Kapamış kapılarını,
Onarmak zordur.

Bir şey yitirilmiş
Hiç eskimeyecektir,
Onarmak zordur.

...
Sayfa 80 - yapı kredi yayınları


Yalnız kaldınız sanırsınız,
Biliyorum.
Yalnız bırakılmışsınız,
Biliyorum.
Ötesi yok.

Ötesi var:
Yalnızlık
Müziğin bile seni dinlemesidir.
Yalnızlık
İnsanin kendine mektup yazması
Ve dönüp-dönüp onu okuması
Yalnızlığın da ötesidir.
Sayfa 86 - yapı kredi yayınları



Onu kırmış olmalı yaşamında birisi.
Dinledikçe susması, düşündükçe susması...
Tek başına iki kişi olmuş kendisiyle gölgesi,
Heykelini yontuyor yalnızlığın ustası.
Sayfa 87 - yapı kredi yayınları


Her bir yaşam öyküsü, öbür yaşamların
parçacıklarıyla tamamlanır.
Sayfa 88 - yapı kredi yayınları



Yalnız'ın
Sakladığı bir şey vardır;
Boyuna yerini değiştirir,
Boyuna onu arar..
Biri bulsun diye.
Sayfa 99 - yapı kredi yayınları


Ayrıca;
Hem efendisi,
Hem kölesidir
Kendisinin.
Sayfa 100 - yapı kredi yayınları



Yalnız
Sürekli dinleyendir
Söylenmemiş bir sözü.
Sayfa 100 - yapı kredi yayınları


Yalnızın odasında
İkinci bir yalnızlıktır
Ayna.
Sayfa 101 - yapı kredi yayınları


Duyduklarını unutur,
Duyacaklarını düşünür.
Sayfa 104 - yapı kredi yayınları


Her leke
Kendisiyle çıkar.
Sayfa 105 - yapı kredi yayınları



Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara