Kendine Ait Bir Oda, Virginia Woolf Kitap İncelemesi


"Para kazanın, kendinize ait bir oda ve boş zaman yaratın.
Ve yazın, erkekler ne der diye düşünmeden yazın."
Virgina Wolf
...
Kurmaca ve Kadın üzerine düşüncelerini ve araştırmalarını bizimle paylaşıyor.
Kadına verilen değeri ve o zamanda var olan haklarını gözler önüne seriyor. Düşününce şuan kadın cinayetlerinin böylesine arttığı bir dönemde bu kitabı okumak daha da dikkat çekici yapıyor bu kitabı. Okurken diğerlerini bilmiyorum ama ben üzüldüm, huzursuz hissettim. Yazılanların gerçekliğinden rahatsız oldum. Özellikle de Shakespeare kız kardeşinin evden kaçıp tiyatroya yönelseydi olabilecekleri okurken.
Böylesine aşağılık bir varlık olarak gözüken bizlerin, kadınların nasıl bir eser yazması, hatta yazma hakkı olduğunu bile düşünmesi komiktir o dönem için.
Keza şuan eşitlik var diye savunsak bile günümüzde bir göz attığımızda içimiz yine karamsarlık ile kaplanabiliyor.
"Belki de evrendeki en çok tartışılan hayvan olduğunuzun farkında mısınız?" Gerçekten öyle... Kadınlar bunu yapmaz.... Elinin hamuru... Örnekleri arttırmaya gerek duymuyorum arkadaşlar çünkü otomatik olarak beyniniz bu örnekleri arttırmaya devam ediyor.
Söylenecek şey var o yüzden atlaya atlaya anlatıyormuş gibi hissediyorum ama kısa kesmek istiyorum.
Kadınların kendilerine ait bir odası olması lazım efendim. Düşüncelerini ifade edebilmeleri için, hislerini kağıtlara yazabilmeleri için. Özgür olabilmeleri için....

Alıntılar:
Fakat derinlerdeki gerçek, bazen başıboşluğumuzda, hayallerimizde su yüzüne çıkar.
Sayfa 47 - indigo


Neden Samuel Butler "Bilge erkekler, kadınlar hakkında düşündüklerini asla söylemezler" diyor?
..
Görünüşe bakılırsa bilge erkekler bunun dışında bir şey konuşmuyorlar.
Sayfa 44 - indigo


İnsanın kendinden başka hiç kimse olmasına gerek yoktu.
Sayfa 20 - indigo


Bir yıl içinde kadınlarla ilgili kaç kitap yazıldığına dair herhangi bir fikriniz var mı?
Bunlardan kaçını erkekler tarafından yazıldığına dair herhangi bir fikriniz var mı?
Belki de evrendeki en çok tartışılan hayvan olduğunuzun farkında mısınız?
Sayfa 40 - İndigo


Dudaklarımdan yalanlar dökülecek ama belki onların arasına gerçekler de karışmıştır;
Sayfa 9 - indigo


Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara