Unfriended: Dark Web (Sanalüstü2: Dark Web) Film içeriği ve yorumu



Süre: 1s 33dk
Yönetmen: Stephen Susco
Oyuncular: Colin Woodell, Betty Gabriel, Savira Windyani devamı
Tür: Korku, Gerilim
Ülke:  ABD



Beyaz Perde Film Yorumu:

Özet ve Detaylar

20'li yaşlarındaki Matias, günün birinde bir internet kafede sahipsiz bir laptop bulur. Kayıp eşya kutusunda bekleyen laptop 3-4 haftadır oradadır. Sahibinin artık bilgisayarı istemediğine karar veren Matias bilgisayarı alıp evine götürür. Bilgisayarı açıp incelediğinde ise gizli dosyalara rastlar. Bu dosyalar bir bilgisayar oyunu programıyla gizlenmiş olan deep web içerikleridir. Uyuşturucu, cinsel içerik ve hatta kiralık katilliğin bile ayarlanabildiği, izi sürülemez bir alan olan deep web kullanıcıları, kurbanlarına yaptıkları işkenceleri, işledikleri cinayetleri ve tacizleri deep web üzerinden birbirleriyle paylaşmaktadırlar. Matias'ın aldığı bilgisayar da bu ağın içindeki birine aittir. Görüntülü konuşma yapan Matias ve arkadaşlarının görüntülere tannık olmalarıyla birlikte, anonim bir ekibin kendilerini çektiği kedi-fare oyununun ortasında kalırlar. Kimliği belirsiz saldırganlar, arkadaş grubunun üyelerini ve onların sevdiklerini bir bir avlarken, siber aleme hapsolan kurbanlar, hayatta kalmak için mücadele vermek zorundadır...

2014 yapımı Unfriended filminin devam halkasıdır. Yönetmenliğini ve senaristliğini Stephen Susco'nun üstlendiği buluntu görüntü türündeki gerilim filminde başrolleri The Originals'ın Aiden'ı Colin Woodell ve Lucien Castle'ı Andrew Lees, The Mindy Project'in Anna'sı Rebecca Rittenhouse, Westworld'ün Maling'i Betty Gabriel paylaşıyor.

Şimdiiiiiii.... Gelelim benim spoiler içeren yorumlama kısmıma. Eğer filmi izlemediyseniz ve izlemeyi düşünüyorsanız lütfen bu kısmı okumayın. Çünkü filmden alacağınız heyecanı oldukça düşürecektir.

Film Yorumu (spoiler içeren kısım) :


Benim kişisel görüşüme gelirsek bu filme 10 üzerinden 7.6 gibi bir değer verebilirim. Nedenine gelirsek ilk 30-40 dakika gerçekten sıkıldım. Film hep böyle bilgisayar ekranında mı olacak mantığına gittim. Bilgisayar öğrencisi olmama rağmen sarmadı beni o kısımlar. 
Derkeeeen fragmanda gördüğümüz olayalar peşi sıra başladı. açıkçası ilk 40 dakikadan sonra 1 saat 30 dakikalık film 5 dakika sürdü diyebilirim. O kadar hızlı aktı gitti ki nasıl bittiğini anlayamadım. 
Film internet hayatının yani buzdağının suyun altında kalan kısmını bizler için göz önüne sürüyor. Bir kez daha bu tarz filmleri neden sevdiğimi fark ettirtti bana. Yaptığımız, kaydettiğimiz her şeyi aslında depolandığını biliyoruz hepimiz ama arada sırada bunları hatırlıyor olmak gerçekten iyi geliyor. 

Güzel ilerliyorum ama ana konuya nasıl gireceğimi bulamadım şuan o yüzden bodoslama girmeye karar verdim :D  
Film yorumu zaten beyazperde'de güzelce anlatılmış o yüzden içeriği bir daha anlatma gereği duymuyorum.
Film korku, gerilim filmi miydi? 
korku, hayır. Gerilim, kesinlikle! 
Ekran her karardığında bir şey çıkacak hissiyle ekrana bakamıyor sayılırdım. Size öneri sesi son ses yapıp karanlıkta izleyin. İşte o zaman gerçekten sizde oyun gecesinin içine gireceksiniz.
 Üzücü olan tek kısım daha fazla aksiyon olsun isterdim. Filmde 10 aksiyon varsa 6 tanesini fragmanda görüyoruz. Her şeye rağmen güzel bir filmdi. Filmin gidişatı ilk 30 dakikanın eziyetini bize kapattırdı. En çok dikkatimizi çeken şey filmin en son sahnesinde adamlar yüzlerini göstermeye başladığında o kapşonlu adam kimdi? Bize Damon gibi geldi... Onun öldüğü sahneyi açın ve dikkatli bakın. İpteki adamı görmüyoruz. Bilerek yüzü kapanacak şekilde metin mesajı ayarlanmış gibi geldi. Neden olmasın ki? Sonuçta onları tanıyordu ve bunu içine çekmek için güzel bir yoldu.

Filmden çıkarılacak bir kamu spotu mu?
Laptop çalmayın !😂

Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara