Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat

"Şimdi size anlatacaklarımı altmış yedi yıllık yaşantımın sadece yirmi dört saatinde yaşadım"

Bir kitap böylesine derin, bir yazar ise böylesine büyüleyici olabilirdi. kitap okuyamıyor ama istiyorsanız ilk önereceğim isimdir Stefan Zweig.
Bayan C. Başından geçen olayları öyle bir anlatıyor ki, siz de sanki onunla beraber geçmişte o günleri yaşadınız, onun gördüklerini-hissettiklerini hissettiniz, aynı acıları çektiniz. Zweig belki de bu konuda en iyi kitapları yazan yazar. Sadece birkaç saattinizi ayırarak bu güzel kitaba bir şans vermenizi öneririm. Keyifli okumalar efendim.

ALINTILAR....

Onu bir kez daha, yine aynı yerde görmek ümidini taşımaktadır, rastlantıya inanmaktadır. Fakat rastlantı acımasızdır.
Sayfa 131 - Koridor yayıncılık


Kitapçı Mendel
Bilgi vermekten kaçındı mı? Hayır, hayır, hiçbir şey bilmediğinden bilgi veremedi!
Sayfa 91 - Koridor yayıncılık


Kitapçı Mendel
Çünkü anılar insanları birbirine bağlar.
Sayfa 117 - Koridor yayıncılık



Ettiği yemini, bir dakika önce vermiş olduğu sözü unuttuğu gibi şimdi arkasında duran beni de unutmuş gibiydi.
Sayfa 78 - Koridor yayıncılık


Bir insan, uğruna her şeyi geride bırakmaya hazır olduğu biri tarafından sinek gibi elinin tersiyle kovulunca acaba neler hisseder?
Sayfa 78 - Koridor yayıncılık 

Birbirimizden iki metre uzaktaydık. Aynı havayı ciğerlerimize çekiyorduk. Ben bakışlarımı ona dikmiştim. O ise beni görmüyordu.
Aynı anda kavradım. Ben burada saatlerce otursam da o beni fark etmeyecekti.
Sayfa 76 - Koridor yayıncılık


Bütün dünyadan böylesine uzak, sakin ve huzurlu bir yerde yaşamak ne güzel olurdu diye düşünmeden edemedim.
Sayfa 62 - Koridor yayıncılık

Çünkü bizler, çevremizi soğuk insanların sardığı yaşamımızda böyle mutlu edici, sevecen anları çok az yaşıyoruz.
Sayfa 61 - Koridor yayıncılık



Çoğu insan karşısındakine gönül borcunu gösterirken susar, utanırkimi de duygularını göstermez, surat asar.
Sayfa 56 - Koridor yayıncılık



Düşenlerin, kendilerine yardım etmek isteyenleri derine çektiğini duymuştum.
Sayfa 41 - Koridor yayıncılık

Yoksa benim yaptığımı, yüzme bilmeyen birisinin, derede boğulmakta olduğunu gördüğü bir insanın peşinden sulara atlamasına mı benzetmek gerekiyor?
Sayfa 39 - Koridor yayıncılık


Başımdan geçen o şeyi hep düşündüm durdum. İnsanın yaşamındaki tek bir olayı bir türlü kafasından atamamasının onu ne kadar yorduğunu söyleyen benim gibi yaşlanmış bir kadına inanmanızı bekliyorum.
Sayfa 25 - Koridor yayıncılık





Tamamı bilinmeyen gerçek gerçek değildir, değersizdir.
Sayfa 23 - Koridor yayıncılık


Savcı rolünü üstlenmeye hiç gerek görmüyorum. Savunucu olmak daha güzel. İnsanları suçlamak yerine onları anlamak daha mutlu ediyor beni.
Sayfa 18 - Koridor yayıncılık



Kimi insanlar vardır inatçı düşlemlerinden ömür boyu vazgeçmezler. Kendilerini ilgilendirmeyen, rahatsız etmeyen olayları pek umursamazlar.
...Onları rahatsız ettiğinde ise sonsuz bir tutkuyla heyecanlanırlar. ... hiç ilgilenmemiş oldukları konuların üzerine yersiz bir abartı ve öykeyle giderler.
Sayfa 9 - Koridor




















Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara