Oyunlardan Soğumak için Harika Bir Neden: Türkçe Dil Desteği Olmaması


Direk lafa gireyim: yok. Evet arkadaşlar türkçe dil desteği neredeyse hiç yok. Metin çevirmesi yapsalar, seslendirmeler eksik...
 Geçenlerde okullar tail olunca biraz bilgisayar başında oturdum ve yeni bir oyun keşfetmek istedim. Ve sonuç tam bir hüsran. Tabii ki lol ve never winter gibi oyunları göz önüne almayarak bu lafları söylüyorum. Zaten o gibi lafıma başka hangi oyunu aldığımı bile bilmiyorum.
Harika bu oynanır, olmuş bu gibi sözleri sarf ettiğim oyunlar da bir noktadan sonra ücrete dönüyor. Bu nasıl iştir arkadaş...
Bu kadar çok oyun oynayan bir toplum için dünya markası haline gelmiş oyunlarda dil desteği olmaz aklım almıyor.
Belkide korsan oyun veya bir arkadaşımızın aldığı oyunu 8-9 kişi tek cd den indirdiğimiz için böyle oluyor. Belki de adamlar sayıyı düzgün saptayamıyor... Belki de tınmıyorlardır... Kim bilir...

Yalnız bu sorun sadece bilgisayar oyunlarında değil telefon oyunlarında da geçerli.
Harika bir oyun buluruz, her şey mükemmel deriz sonra bize bir metin verirler - tamamı gavurca, evet- hiçbir şey anlamayacağımız için o oyun o noktada tıkanır kalır. Sonra sizde verdiğiniz tüm o emeklere, zamanlara üzülür geçersiniz.

Sanırım bu durumdan bu kadar sıkılan bir tek ben değilim. Bir çok kişi aynı konuda sorunlar yaşıyor. Hatta bazı oyunlar ingilizce bile olmuyor. İşte orada zurnanın zırt dediği yere geliyoruz. Oyunun yarısında dil desteği değişir mi arkadaş!!! Demek ki değişiyormuş...

Sonuç olarak dil desteği olmadığı için oyunlardan soğumak üzere olan bir topluluk daha var... Ama gene de biz değil miyiz yabancı dilimizi oyunlarla geliştiren :D

Belki de her sorunun iyi bir yanı vardır... Her neyse :) Eğer severek oynadığınız güzel bir  oyun varsa lütfen yorumlardan bana da söyleyin, artık değişik bir oyun gerek bana bile :D

Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara