Net Arttırma / Ders Çalışma Yöntemleri



Herkese tekrar merhaba !! Ben geldimm hem de çok önemli bir konuyla geldim :) Bir çok kişi bana netleri nasıl arttırabileceklerini, kaçtan kaç bine çekmek istediklerini, çalışma taktiklerini ve daha nicesini sordu. Peki bu sorular nereden, hangi yazımdan geldi önce onu hatırlayalım:
LYS SIRALAMA ÇEKME ÖRNEKLERİ İSTERSENİZ BAĞLANTIYA TIKLAYABİLİRSİNİZ YENİ SAYFADA AÇILACAKTIR SONRA ORADAKİ YAZIMA DA BAKABİLİRSİNİZ :) O yazımın tek amacı vardı o da moralini kaybetmiş öğrencilere sadece MOTİVASYON sağlamaktı :) ve bunu başardığımı görmek beni çok mutlu etti :) BLA BLA BLA :D
Gelelim bu yazının asıl amacına...
matematik netlerim nasıl artar, test çözüyorum çözüyorum netler aynı vs vs diyorsanız yazımı okumaya devam edin çünkü bu yazımda kafanızdaki sorulara çözüm bulmayı hedefliyorum :)
UNUTMAYINIZ Kİ BEN SADECE SİZİN GİBİ O SIRALARDAN GEÇEN, HATTA GEÇEN SENE SİZLERLE BU STRESİ YAŞAYAN BİR ÖĞRENCİYDİM. BURADAKİ BİLGİLERİN HEPSİ TECRÜBELERİM, YAPTIĞIM ŞEYLER, HOCALARIMIN BANA SÖYLEDİKLERİ, İNTERNETTE BULDUĞUM ve ÇEŞİTLİ SİTELERDEN ALDIĞIM KARMA BİLGİLERİN BİR BİRLEŞİMİDİR.
Bu yazımda neleri inceliyoruz:

LYS NETLERİ NASIL ARTAR?

LYS NETLERİNİ YÜKSELTMEK İÇİN NE YAPMALIYIM?

NET ARTTIRMAK İÇİN TAKTİKLER

VE DAHASI... Hadi başlayalım :D

GENEL OLARAK SORU ÇÖZERKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR:

  • Bildiğin ya da kolay olduğunu düşündüğün konularla ilgili soruları çözerken, ilk doğru gördüğün cevabı işaretlemekten kaçın. Önce sorunun ve cevapların tamamını oku. Böylece kolay olduğunu düşündüğün sorularla ilgili hata yapma riskin azalacaktır.
  • Soruları okurken çok hızlı davranarak hata yapmaktan ve çok dikkatli davranarak zaman kaybetmekten kaçın. Anlayamadığın ya da doğruluğundan emin olmadığın soruları mutlaka boş bırak.
  • Soruları çözerken, eğer konu hakkında yeterli bilgiye sahip değilsen, yanlış olduğuna emin olduğun şıkları eleyerek doğru cevaba ulaşabilirsin. İstatistiki olarak şık eleyebildiğin sorularda tahmin yürütmen netlerini artırmana yardımcı olacaktır.
  • Soruları doğru cevaplamakta en büyük etkenlerden biri dikkatli okumak ve sorunun mantığını kavrayabilmek. Soruları kendi mantığına göre değil, soruların mantığına ve senden ne istediğine göre cevaplamalısın.
  • Sınava hazırlanırken tek bir kaynaktan soru çözmek yerine birbirinden farklı çok sayıda kaynağı kullanman, aynı konuyla ilgili birbirinden farklı çok sayıda soru örneğini görmüş olursun
  • Soruları okurken, soru metninde altı çizilmiş ya da koyu renkle yazılmış kelimelere dikkat etmelisin. Bunun yanı sıra olumlu ve olumsuz ifadelerin pek çok öğrencinin hata yapmasına sebep olduğunu unutmamalısın.
  • Bildiğin konularla ilgili soruları gördüğünde, soruyu tam olarak okumadan cevaplara geçmen hata yapma olasılığını artıracaktır



Matematik netleri nasıl artar? Matematiğe nasıl çalışmalıyım?

• İşlem kabiliyetiniz yetersiz ise matematiğin temel konularını çalışmakla işe başlayabilirsiniz. İşlem kabiliyeti, matematiğin ana unsurudur.

• Adayların matematik dersinde işlem kabiliyeti düşük ise ders çalışmaya dört işlem, rasyonel sayılar ve işlemler, köklü ve üslü ifadeler, çarpanlara ayırma, özdeşlikler konularından başlamalıdır.

• konuları anlıyor; fakat işlem kabiliyetin az ise konuya yönelik bolca soru çözmen gerekir.

• Yeni öğrenilmiş konuyla ilgili test çözmeye başlarken en basit düzeyden başlanmalıdır. Konuya basit düzeyden başlamak derse motive olmayı sağlayacaktır.
NOT
“Bunları zaten biliyorum” diyerek kesinlikle HİÇBİR KONUYU  atlamayın. Sınavda herkesin çözmesi için de sorular konuluyor. 

NOT

Çözülemeyen tüm soruları işaretleyip bir sonraki konuya geçilmeli, konular ilerledikçe soyut düşünme becerisi artacağından daha önce çözülemeyen soruları daha rahat biçimde çözüldüğü görülecektir.

ÇÖZEMEDİĞİNİZ SORULARI ÇÖZEBİLECEK BİRİ HER ZAMAN VARDIR, YAPAMADIM DEYİP GEÇERSENİZ, O BOŞLARI DOLDURMAZSANIZ ÇOK YAVAŞ İLERLERSENİZ.

ayrıca çözemediğiniz hiçbir soruyu es geçmeyin. Okulunuzda dershanenizde ( ya ben onlara gitmiyorsam diyorsanız) internette pek çok soru çözme sitesi var ve bunlar hep ücretsiz. 

İkinci bir seçenek olarak whatsapp soru çözüm grupları ve instagramdaki studygram dediğimiz olay var. Sınava hazırlanırken ben ikisinden de yararlanmıştım ve oldukça faydasını gördüm. Özellikle benim gibi tek ders çalışmayı pek sevmeyen biri işin oradan pek çok çalışma arkadaşı ve dostluk edinip kendi çalışma programlarımızı belirlemiştik. Önerebileceğim bir kaynaktır.

BENİM DERS ÇALIŞIRKEN DİKKATİM HEP ÇOK DAĞILIYORDU. o yüzden sınav senesi bir çok taktik ve uygulama denedim. 
  • bunlardan en sevdiğim pomodoro taktiğidir. 
 internetten nasıl olduğuna detaylı bir şekilde bakabilirsiniz. Ancak temel mantık uzun süreli ders çalışmak istemeyenler için 25-5 şeklinde (değiştirilebilir) 25dk ders 5 dk mola şeklindedir. App storeda bolca uygulaması olduğu gibi kendiniz de kronometreden veya saatten ayarlayabilirsiniz.

  • Bir diğeri ise ZİNCİRİ KIRMA dediğimiz bir şey. Bir studyblog vaya ders koçu bulmuştu instagramdayken tam hatırlamıyorum. Herhangi bir şey için kendinize 40 günlük bir çetele hazırlıyorsunuz. Ve her gün belirlediğiniz şeyi yapmak için çabalıyorsunuz. BU matematik çalışacağım/ şu kadar saat çalışacağım veya herhangi bir şey olabilir tamamen size kalmış. Peki neden 40 gün derseniz BİR ALIŞKANLIĞIN OLUŞMASI 40 GÜN SÜRER derler. O yüzden ZİNCİRİ KIRMA :D
fotoğrafa tıklayıp büyültüp indirebilirsiniz :)


Son olarak da FOREST:stay focused gelelim bu ne işe yarıyor. Üniversiteye geçmeme rağmen hala kullandığım bir uygulama. Ders çalışırken siz de çok fazla telefonu eline alan insanlardansanız bu uygulama size gelsin 
 Bir süre belirliyorsunuz ve eğer o süreden önce telefonu elinize alırsanız ağaç ölüyor ve tarlanızda ölü bir ağaç oluyor hedefinizi başardıkça puan topluyorsunuz ve daha güzel şeyler yapabiliyorsunuz bla bla :D Sonuç olarak amaç telefonuzu elinizden uzaklaştırmak. Bunun en büyük eksisi ise whatsapp soru grubu tarzı şeylerden de o süre boyunca mahrum kalıyorsunuz. Ama zaten çalışırken orada olmanız sizi kötü yönde etkiliyor. Whatsapp soru gruplarına birkaç dakikalığına geri dönersek onların bir artısından daha bahsetmek istiyorum Eğer gerçekten kaliteli ve hedeflerini bulmuş insanların olduğu bir gruptaysanız çok aşırı fazla soru tarzı görüyorsunuz ve bu boş durduğunuz zamanlarda bile soru çözümü incelemek için birebir. Neyse yeter bu kadar :D SIRADAKİ KONUMUZ LÜTFEEEN :D


BİR TÜRLÜ DERS ÇALIŞAMIYORUM DİYORSANIZ:

sadece bir yerden başlayın yeter. Bu en kolay sorular olabilir gözü kapalı çözdüğünüz sorular olabilir farkketmez! Yeter ki siz başlayın. Bir çin atasözü ne demiş: Binlerce kilometrelik yolculuklar tek bir adımla başlar. Siz başlayın gerisi elbette gelecektir.


Çalıştığınız ortamı sevmiyorsanız kütüphanelere gidin. Kütüphaneleri sevmiyorsanız çok sakin diyorsanız alın kitaplarınızı çıkın parka... Bu örnekler çogaltılabilir siz yeter ki isteyin.

YAPAMAM düşüncesinden sıyrılın. Neden o konuya bakmadığını sen de ben de çok iyi biliyoruz. Ben hocan değilim boş yere bana kaçamak cevaplar verme :D Ben de bu düşünce yüzünden hep kendimi geriye çekiyordum çünkü. 

“YAPAMAM!” düşüncesinden kurtulmak gerekiyor. Düşünceden ziyade bir ön yargıdan!
Değişimin en büyük düşmanı ön yargıdır.
Gelelim sonrakine... Çalışacak kaynak bulamıyorum gibi bir laf vardır. Daha neler derim ben buna... İnternet elinin altında daha güzel kaynak mı olur? Pdf desen var videolu anlatımlar desen var. 
Misal ben matematikten oyurup konu asla çalışamazdım Hocalara Geldik beni bu dertten kurtarırdı her zaman :)

Bol bol deneme çözün ! 

Hocalar sürekli deneme alın demiyor. Denemeler hem pratik yapmış olmanızı sağlayacak -Böylelikle sınav stresinin önüne geçilebilecek- Hem tek seferde bol miktarda soru tarzı görmek için birebir hem de süreyi ayarlamamız için en ideal yöntem. Ayrıca illa verilen sırayla çözeceğiz diye bir kaide yok. Kendi mükemmel sıranızı bulmak için de bir fırsat.

EĞER SORULARLA BAKIŞIYORSANIZ: 

Yapamadığınız tüm soruların çözümünü öğrenmelisiniz. 

Geçen sene sürekli hocalara soru götürmeyi sevemedim hiçbir zaman. Orada hocayı beklerken kaç soru çözülür diyordum. Bazen de sadece üşeniyordum. Hocalardan bağımsız olmak için bana bir şey gerekiyordu.

Bende TAMAMI ÇÖZÜMLÜ TEST KİTAP larına yöneldim. Açıkçası bir konu anlatımı kitabından bile daha faydalı oldu benim için. Kesinlikle öneririm. Zaten net arttırmanın temelinde yapamadığımız sorular geliyor.




Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar. Yorumlar yoluyla aklınıza takılan bir soru veya merak ettiğiniz bir şey varsa bana ulaşabilirsiniz. 



Dilerseniz gene aynı yolla yazacağım bir sonraki konu için bana fikir verebilirsiniz. Sınava hazırlanan herkese başarılar dilerim :)







Share on Google Plus

About gezen mühendis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi

  Rotasız Seyyah Kitap İncelemesi Ufkunuzu genişletecek, bir çok olaya farklı açıdan yeni bir görüş kazanacağınızı düşündüğüm kitap. En azın...

Bu Blogda Ara